Først og fremmest en stor tak til jer, som har deltaget i vores undersøgelse. Vi er glade for at få jeres inputs til vores videre udvikling af SpeedAdmin.
Du har mulighed for at læse konklusionen nedenunder.
Hvor godt opfylder SpeedAdmin dit daglige behov?
DK:
NO:
SE:
Konklusion
Både i Danmark og i Norge er der stor tilfredshed med timeoversigten blandt lærerne, dog præget af nogle få utilfredse. I Danmark har 63,5% svaret i høj grad og meget høj grad, 12,2% har svaret i lille eller meget lille grad. I Norge ser det nogenlunde ens ud. 61,5% har svaret i høj eller meget høj grad og 12,8% har svaret lille eller meget lille grad.
Sverige skiller sig en smule ud, da der er en større del, som er tilfredse med SpeedAdmin og de funktioner lærerne benytter og en mindre del som er utilfreds. 75,6% har svaret i høj eller meget høj grad og 4,8% har svaret i lille eller meget lille grad.
Hvor tilfreds er du med nedenstående funktioner?
DK:
NO:
SE:
Konklusion
Timeoversigt:
Både i Danmark og Norge er der stor tilfredshed med timeoversigten blandt lærerne. En lille del i begge lande har svaret utilfreds eller meget utilfreds. I Sverige ser det lidt anderledes ud. Der er også en fin tilfredshed med funktionen, men en større del, som ikke benytter funktionen.
Skema/Læg skema:
I Danmark ser der stor tilfredshed med denne funktion med nogle enkelte som har svar utilfreds eller meget utilfreds. I Norge er der lidt delte svar. Der er en stor tilfredshed, dog er der en større del utilfredse eller meget utilfredse i forhold til Danmark. I Sverige er der en rigtig stor tilfredshed, ganske få har svaret utilfreds.
Elevoversigt:
Både i Danmark og i Norge er der stor tilfredshed med elevoversigten. Dog er der en lille del som har svaret utilfreds og meget utilfreds. I Sverige er der en rigtig stor tilfredshed blandt lærerne, hvor nærmest ingen er utilfredse.
Kommunikation:
I Danmark er der delte meninger om kommunikationen i SpeedAdmin. Der er en ok tilfredshed, dog er der en større del, som er utilfredse med funktionen i forhold til de tre overstående funktioner. I Norge er der en fin tilfredshed, men også her er der en større utilfredshed. I Sverige er der en stor tilfredshed med kommunikationen. En lille del er dog ikke helt tilfredse.
Lokalebooking:
I Danmark er der en stor del, som ikke benytter lokalebooking, flere har svaret neutral, en lille del tilfreds og en lille del utilfreds. I Norge er der en stor del, som ikke benytter den, flere har svaret utilfreds i forhold til dem som har svaret tilfredse. I Sverige er der til gengæld ingen som er utilfredse med lokalbooking, mange har svaret neutral og ellers resten tilfreds og meget tilfreds.
Koncertplanlægning:
I Danmark og i Norge er der en stor del, som ikke benytter koncertplanlægningen. Derudover der ellers en fin tilfredshed med den, en mindre del er utilfredse. Også i Sverige er der en stor del, som ikke benytter funktionen, men derudover en fin tilfredshed med den.
Afkrydsningslister:
I Danmark er der en rigtig stor tilfredshed med afkrydsningslisterne. Ganske få utilfredse og ganske få, som ikke benytter den. I Norge er der en stor del, som er tilfredse, mange neutrale og få meget utilfredse. I Sverige er der også rigtig stor tilfredshed og ganske få utilfredse.
Forum:
I Danmark er der mange som har svaret neutral i forhold til Forum. Ellers er der fin tilfredshed med den, selvom mange også har svaret, at de ikke benytter Forummet.
Både i Norge og i Sverige har størstedelen svaret, at de ikke benytter forummet. Ellers er der en okay tilfredshed med det i begge lande, dog flere neutrale svar i Sverige end i Norge.
APP – hvor god er din oplevelse af appen?
DK:
NO:
SE:
Konklusion
En stor del i Danmark har svaret, at de ikke benytter App’en. Derudover ser det ud til at der er en fin tilfredshed med App’en, dog en mindre del, som ikke er tilfredse med App’en.
I Norge er der delte svar. Der er en større del som er tilfredse med App’en end dem som ikke er, selvom der også er en del utilfredse. Herudover er der også en del, som endnu ikke benytter den.
For Sverige ser det en smule anderledes ud. Der er meget få som er utilfredse med App’en og en rigtig stor del, som er tilfredse med den. Også her er der en del, som ikke benytter App’en.
Noget kunne godt tyde på, at en del har benyttet den gamle App og har bedømt ud fra dette. Dette kan blandt andet være grunden til, at nogle har svaret utilfreds.
Som noget nyt i App’en, er Studyplanen blevet integreret via et App link, så det nu er muligt at tilgå Studyplanen via App’en.
Hvordan vurderer du appens funktioners anvendelighed?
DK:
NO:
SE:
Konklusion
Elevfremmøde:
I Danmark benytter en del af lærerne ikke elevfremmøde. Ellers mener rigtig mange, at denne funktion er nem at anvende. En mindre deler mener, at den er svær at anvende. I Norge er der ikke mange som ikke benytter elevfremmøde. En rigtig stor del synes den er nem at anvende og en mindre del synes funktionen er svær at anvende. I Sverige er der også en rigtig stor del som mener at funktionen er nem at anvende. Ganske få mener den er svær.
Skemavisning:
Rigtig stor del i Danmark som mener, at skemavisning er meget nem at anvende. En mindre del benytter ikke funktionen. I Norge er der en forholdsvis stor del, som ikke benytter skemavisningen i App’en. Derudover er der okay mange, som synes funktionen er nem at anvende, dog næsten lige så mange, som mener den er svær.
I Sverige er der rigtig mange som mener den er let at anvende, ganske få mener den er svær og lidt flere benytter ikke funktionen.
Oprettelse af noter:
I alle tre lande er der en rigtig stor del, som ikke benytter denne funktion. Ganske få i Danmark og Norge synes at funktionen er nem, flere synes den er svær, flere har svaret neutral. I Sverige er der en lidt større del, som synes funktion er nem at anvende, flere er neutrale.
Kommunikation:
I Danmark er der mange som ikke benytter kommunikation i App’en. Eller er der delte svar i forhold til anvendeligheden af funktionen. Der er flere som har svaret at funktionen er nem at anvende i forhold til svær at anvende. I Norge er der også meget delte svar. Mange har svaret neutral, cirka lige så mange som har svaret at funktionen er nem at anvende, lige så mange har svaret at den er svær at anvende. Sverige har en lidt anden holdning til kommunikation. Ganske få synes den er svær at anvende. Mange har svaret den er nem, mange anvender ikke funktionen og mange har også svaret neutral.
Brugen af lærerliste:
I Danmark er der mange som ikke benytter lærerlisten i App’en. Der er en fin del, som synes den er nem at anvende og en mindre del, som synes den er svær at anvende. Også i Norge er der mange som ikke benytter funktionen, en fin del som synes den er nem at vande. Dog en større del som synes den er svær at anvende i forhold til Danmark. I Sverige er der også mange som ikke benytter den. Men til forskel fra Danmark og Norge, så er der ingen som mener den er svær at anvende. Der er herudover blevet svaret en del neutralt og en stor del nem at anvende.
Kender du til Studyplanen?
DK:
NO:
SE:
Konklusion
I perioden, hvor spørgeskemaet har været sendt ud, udbrød Corona. Det har betydet at mange skoler begyndte at bruge Studyplan og på den måde har fået kendskab til den. Derfor kan det være, at nogle af dem, som har svaret nej, har fået kendskab til den efterfølgende grundet Corona. Men I Danmark har 70,3% svaret nej, I Norge har 48,7% svaret nej og i Sverige har 69,5% svaret nej.
Hvor tilfreds er du med Studyplanen?
DK:
NO:
SE:
Konklusion
Ud fra hvad lærerne har svaret til deres kendskab til Studyplan hænger det fint sammen med de procenttal, som ikke har benyttet Studyplan endnu. I Danmark er der en fin tilfredshed med Studyplanen, en del har svaret neutral og ganske få har svaret utilfreds.
Lidt anderledes ser det ud i Norge. Her er der også en fin tilfredshed, dog nærmest lige som mange har svaret utilfreds. Mange har også svaret neutral.
I Sverige er der også mange som har svaret neutral, ganske få utilfredse og eller fin tilfredshed med Studyplanen.
Den nyeste udvikling/tilføjelse til Studyplanen er live video, som gør fjernundervisning endnu nemmere.
Spørgsmålene der omhandlede undervisningsmateriale var ment til internt brug hos os, da vi var interesseret i at høre jeres holdninger og ønsker til undervisningsmateriale i SpeedAdmin. Derfor er resultaterne fra dette ikke med i konklusionen.