Først og fremmest tusind tak til alle som har deltaget i årets brugerundersøgelse.
Jeres besvarelser har stor betydning for såvel SpeedAdmins udvikling, samt for vores planlægning og ressourcefordeling.
Konklusionen herunder viser, hvordan Danmark, Norge og Sverige har på brugerundersøgelsen.
Hvor godt opfylder SpeedAdmin dit daglige behov?
DK:
NO:
SE:
Konklusion
Generelt set, ser det ud til at vores kunder i Danmark, Norge og Sverige er tilfredse med SpeedAdmin. I Danmark har 77,3% svaret, at SpeedAdmin i høj og meget høj grad opfylder deres daglige behov. I Norge er det 88,9% og i Sverige er det 100%. Disse svar er højst sandsynligt givet ud fra de funktioner, som den enkelte superbruger benytter. Derfor kan man ikke ud fra svarene konkludere, at alle er tilfredse med alle SpeedAdmins funktioner, men at de er tilfredse med netop de funktioner, som de benytter. Men de funktioner som bliver benyttet af superbrugerne, har ingen svaret at de i lille eller meget lille grad opfylder deres daglige behov.
Hvor tilfreds er du med vores supportkanaler?
DK:
NO:
SE:
Konklusion
I Danmark virker det til at telefonsupporten og mailsupporten er fint tilfredsstillende for vores kunder. Selvom der er kommet nogle kommentarer på at ventetiden og svartiden er for lang, så kan der konkluderes, at der på trods af det, gives en god og brugbar support.
Hjælpeforum har givet lidt blandet svar, så der er både nogle som er tilfredse med det og nogle som er knap så tilfredse med det. Men flere har også kommenteret, at hjælpeforummet ikke er opdateret i forhold til de nyeste funktioner og begreber i systemet.
Der er en større del i Danmark, som ikke benytter webinarer og videohjælp i forhold til vores andre supportkanaler. Det kan delvis skyldes, at nogle ikke har tid til at afsætte den tid, som det kræver at se et webinar eller en videoguide. Derudover ser det ud til at de ellers er fint tilfredse med det.
I Norge er der en rigtig stor del, som ikke benytter telefonsupporten, de som benytter den har svaret at den fint tilfredse med supporten. Derudover ser det ud til, at Norge hellere foretrækker at benytte vores mailsupport, da der her er høj svarrate på tilfreds og meget tilfreds. Til trods for at flere kommentarer har lydt på, at svartiden godt kunne være alt for lang i nogle tilfælde.
Hjælpeforum, Webinar og videohjælp virker til at være rimelig tilfredsstillende for Norge. Ligesom Danmark har hjælpeforum en forholdsvis høj svarprocent, som ikke benytter hjælpeforum – sandsynligvis fordi de ikke synes det er opdateret nok i forhold til de nyeste versioner af funktionerne.
I Sverige er der generelt en meget høj tilfredsstillelse med alle vores supportkanaler. Hjælpeforum er den kanal, som mindst bliver benyttet.
Vi arbejder på at få tilføjet ekstra ressourcer til vores supportafdeling, så ventetiden på supporten nedsættes. Umiddelbart er vi gang i med at ansætte endnu en supporter, samt er der blevet ansat en IT-supporter, som skal være med til at frigive nogle ekstra ressourcer hos vores nuværende supportere. Vi håber I vil tage godt imod dem, hvis I møder dem i supporten.
I forhold til hjælpeforum har vi fortsat stort fokus på at få det forbedret og up-to-date.
Hvor tilfreds er du med nedenstående funktioner?
DK:
NO:
SE:
Konklusion
Igangsættelse af elev:
Overordnet er der fin tilfredshed i alle tre lande med denne funktion. Én enkelt har svaret utilfreds i Norge.
Skema/booking:
Overordnet er der også fin tilfredshed i alle tre lande med denne funktion. Dog lidt flere som har svaret utilfreds og meget utilfreds i alle tre lande.
Fakturering/betaling:
Igen er der stort set samme resultat for alle tre lande. Der er en rimelig fin tilfredshed med funktionen, enkelte har svaret utilfreds. Flere har i denne forbindelse blandt andet kommenteret, at der altid er opstået fejl når funktionen er blevet brugt og at funktionen godt til tider kan være forvirrende.
Lister (version 2):
Ved listefunktionen version 2 er der en rimelig fin tilfredshed med funktionen for alle lande. Dog gælder det for alle tre lande, at en stor del ikke benytter funktionen. Ud fra hvad der er blevet kommenteret til funktionen, kunne det skyldes, at nogle kunder finder det svært at lave lister i SpeedAdmin. En enkelt kommentar har lydt på, at pågældende ikke vidste, at der var kommet en version 2 af lister.
Tilmelding (version 2):
Ud over at der er en forholdsvis stor del i alle lande, som har svaret de ikke benytter funktionen, er der ellers en fin tilfredshed med den. Også her har en enkelt kommenteret, at de ikke var klar over, at der var kommet en ny version af tilmelding.
Gentilmelding:
I Danmark er der stor tilfredshed med funktionen. Flere benytter dog ikke funktionen. I Norge er der også en stor tilfredshed, dog lidt flere utilfredse. I Sverige er der også en rigtig stor del, som ikke benytter funktionen. På trods af det, er der stadig en stor tilfredshed med funktionen.
Timer:
I Danmark er der mange som har svaret, at de ikke benytter funktionen. Derudover er der mange som har svaret tilfreds og mange som har svaret neutral i forhold til funktionen. I Norge har flest svaret, at de er tilfredse med funktionen. Dog er der lidt flere delte meninger om funktionen i Norge. Mange har herudover svaret neutral og en mindre er utilfredse med funktionen. Ud fra hvad der er blevet kommenteret, kunne det tyde på, at flere i Norge ønsker nogle småjusteringer til funktionen. I Sverige er der mange som ikke benytter funktionen, men derudover fin stor tilfredshed med den.
Kommunikation:
Både i Norge og Danmark er der stor tilfredshed med kommunikationen i SpeedAdmin. For begge lande viser det sig, at kun ganske få er utilfredse med den. I Sverige ser det ud til at der kun er stor tilfredshed med funktionen og ingen utilfredse.
Instrumenthåndtering:
Både i Norge og Danmark er der delte holdninger til SpeedAdmins instrumenthåndtering. Mange er tilfredse, nogle benytter det ikke og ganske få er utilfredse. I Sverige er der stor tilfredshed med instrumenthåndteringen, dog med en del, som ikke benytter den.
Endnu en gang mange tak fordi du valgte at deltage i årets undersøgelse.
Vi ønsker jer alle en rigtig god sommer!